Sunday, November 30, 2008

Vervolg vrijwilligerswerk....
Een bewoner heeft door haar depressiviteit vaak erg veel moeite om 's morgens haar bed uit te komen, vaak draait het erop uit dat ze lang of helemaal blijft liggen. Een praatje over Flóki, dat een bezoekje op bed haren op haar bed achterlaat en dus eigenlijk misschien niet wenselijk is, een vraagje of ze er dan misschien toch niet beter uit kan komen.... inmiddels werkte dit bij mij drie dagen achter elkaar. Gisteren is Flóki weer meegeweest, de bewoner geniet hier enorm van en leeft echt op. De reactie op Flóki is voor de verzorgenden ook duidelijk. Gisteren kreeg ik een vraag: Kun je het hondje niet even halen? De bewuste bewoner had nog geen griepprik gehad....... Ik was er tijdens de thee, dus dat is er niet van gekomen. Het maakte me wel duidelijk dat de verzorging en woonbegeleiders zien dat de bezoekjes werken!
Voor een training moet ik een project(je) op gaan zetten en liefst natuurlijk ook uitvoeren, het zal duidelijk zijn waar ik mee speel op het moment ;).

No comments: