Wednesday, June 03, 2009

Woensdag 6 juni

Flóki ligt tegen het einde van "haar" avonddienst languit met haar kop op haar pootjes in de gang voor de deur van de kamer van een bewoner die ik aan het helpen ben. Aan het einde van de gang woont een bewoner die gek is op Flóki en die in de gaten heeft dat ze er ligt. In verband met de privacy van de bewoner die ik aan het helpen ben zet ik de deur op een klein kiertje zodat ik wel direct kan horen wat er gebeurt op de gang omdat ik vind dat Flóki niet zonder mijn aanwezigheid tussen de bewoners moet liggen. De bewoner in de gang loopt naar Flóki toe, steunt met haar onderarm op haar rollator en begint een heel verhaal tegen Flóki, die zich dit maar al te graag laat aanleunen, met als gevolg dat ze uiteindelijk met 4 poten in de lucht volledig ontspannen in de gang ligt.
Ineens hoor ik via de andere kant van de gang in rap tempo "slof, slof, slof" één van Flóki's grootste fans aan komen lopen, die aangekomen bij Flóki ongerust zegt: "Ze is toch niet dood????". "Nee" zegt de bewoner die al bij haar stond, "maakt u zich vooral niet ongerust", "we hebben net een goed gesprek gehad".

No comments: