Saturday, December 12, 2009

Flóki tijdens een ochtenddienst in woning 2

Ochtenddienst in de verkeerde woning moet Flóki gedacht hebben, ze liep regelrecht naar "haar eigen woonkamer". Verrassing! Een hartelijk welkom van een nieuwe bewoner die enthousiast vertelt dat ze een Bordercollie heeft. Ik vertel haar dat ik die tot een jaar geleden ook had en dat het een hele fijne hond was, verder vertel ik dat Flóki een Australian Shepherd is, waar met veel belangstelling naar wordt geluisterd. Daarna vertrekken we naar "de verkeerde woning".

Flóki lag tijdens het ontbijt heerlijk languit naast een stoel: één van de bewoners reageert: "die heeft slecht geslapen vannacht!".

Een poosje later hoor ik iemand zeggen, "de fotograaf komt, ik heb hem gezien, maar geloof maar niet dat ik zo met dit haar op de foto ga, de kapper is er niet......". Ik kreeg een vermoeden wie er bedoeld werd met de fotograaf ;). Ik gaf mijn collega aan dat ik verwachtte dat ze mij bedoelde omdat ik regelmatig foto's maak. En ja hoor, de bevestiging kwam snel: "Ahhhhhh daar is het hondje van de fotograaf! je bent toch niet helemaal alleen gekomen? ........ de fotograaf is in de buurt, zie je wel!". Grappig dat de bewoner Flóki dus duidelijk herkent, maar de baas die erbij hoort ziet als "fotograaf", terwijl ik de hele ochtend in de bewuste woning rondliep en niet als zodanig werd herkend.

Op weg naar huis komen we in de gang weer onze nieuwe bewoner tegen "Ohhhh, zegt ze, ik moet nog even mijn Tommy gedag zeggen hoor"........ Flóki schijnt met alle verschillende namen totaal geen moeite te hebben, ze laat zich alle aandacht welgevallen en gaat opgewekt mee naar huis.

1 comment:

Elisabeth said...

Mooie verhalen schrijf je over floki's avonturen in het verzorgingstehuis.

Ik vind het bijzondere en ontroerende verhalen. Wat een mooi en dankbaar werk dat jullie beiden verrichten.

Groetjes
Elies & Maico(halfbroertje van Floki)